blog week 5 - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu blog week 5 - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu

blog week 5

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Shepstone

Deze week was een vakantieweek voor de kinderen, dus alle kinderen waren gezellig in het dorp aanwezig. Er was een speciaal vakantierooster opgesteld om de kinderen bezig te houden dus ik veel uiteenlopende taken gehad. Elke ochtend begon voor mij met de dagelijkse taakjes (kliniek, shop draaien) Tegen een uur of 10 begonnen de computerlessen voor de kinderen, dit betekent zo`n 10 minuten een wiskunde programma en daarna doen wat je leuk vind op de computer. En dat betekent hier in Afrika luisteren naar Justin Bieber en Katty Perry, zoveel verschil zit er dus niet tussen de Nederlandse en Afrikaanse tieners . In de middag had ik sport tijd met de tiener meiden, maar het is hier zo warm dat we maar zijn gaan zwemmen…goh wat vervelend toch weer hè 
woensdag was een belangrijke dag voor 2 kinderen omdat ze een ooroperatie kregen. De trommelvliezen van de oren waren kapot, of er zaten gaten in. Het ene oor van de kinderen was afgelopen december al gedaan en woensdag zijn ze voor de tweede operatie gegaan. Ik ging ook mee met 1 van de kinderen. Het meisje met wie ik mee was is erg getraumatiseerd en vind het ziekenhuis erg eng. Als ze er binnen loopt krijgt ze super grote ogen en kijkt me alleen maar bang aan. We hadden er al wat kalmeringsdrank gegeven voordat we gingen maar ze was in alle staten tijdens het bloedprikken. Toen toch nog maar wat extra gevraagd, en dit hielp want zo heeft ze heerlijk geslapen voordat ze naar de OK moest en tot 2 uur naar de operatie nog in `coma`gelegen.
Het gaat nu heel goed met kinderen, ze hebben een mooi verband om hun hoofd wat er hopelijk dinsdag weer af kan. We zijn dankbaar dat deze operatie allemaal gesponsord zijn en dat ze goed mochten verlopen.

Donderdagmiddag heb ik gezwommen met de kleinste die we hier hebben, ze waren erg bang en zaten helemaal aan me vast geklemd. Maar uiteindelijk vonden ze het toch wel leuk.

Doordat alle kinderen thuis waren was het soms best druk, maar altijd gezellig. In mijn vrije momenten probeerde ik een spelletje te doen met de kinderen, zo hebben we twister gespeeld. En dit hebben we in de avond nog eens overgedaan met een groep vrijwilligers hier op Rehoboth. Veel schik en lol gehad.


  • 04 April 2014 - 18:35

    Gerdien :

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet! Succes nog de komende tijd!
    Liefs Gerdien

  • 04 April 2014 - 19:13

    Sjoukje Luiting:

    Nou ik lees eel dat jullie altijd wat te doen hebben.
    En dan ook nog dat vervelende zwemmen niks aan he maar wel lekker fris.hebben jullie niet in de knoop gezeten met twister?lachen natuurlijk.
    Gr t Sjoukje xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 24 Jan. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 7129

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 25 Mei 2014

3 maanden Zuid Afrika

Landen bezocht: