week 10 - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu week 10 - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu

week 10

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Port Shepstone

De laatste weekjes zijn aangebroken, ik probeer wat dingen af te ronden en over te dragen waar ik kan. Maar dit blijkt toch wat lastiger dan ik had gedacht. Het is lastig om te bedenken dat ik over 3 weken al weer in Nederland ben in de kou… En afscheid nemen wordt niet makkelijk hier, ik ga de kinderen en mijn vrienden hier erg missen!
Vorig weekend dacht ik rustig en gezellig een bbq te hebben met andere vrijwilligers hier, totdat een van de jongetjes hier op het terrein naar de eerste hulp moest. Dus terwijl alle andere vrijwilligers lekker het vlees zaten op te eten zat ik 4 uur te wachten op de eerste hulp. Maar gelukkig hebben ze het kunnen oplossen en mocht het jongentje toch weer terug naar huis. Eenmaal thuis kon ik gelukkig nog vlees eten uit de magnetron  en mijn bed induiken. Maar ja dat is hoort ook bij mijn werk. Zondag hebben we heerlijk gerelaxt en aan het zwembad gelegen.
Maandag was een normale dag, gewoon gewerkt.
Op dinsdag ben ik naar de ENT (ear, nose and throat docter  KNO arts) geweest met de 2 kinderen die een paar weken geleden een operatie hebben gehad aan hun oor. Het was gewoon een check up maar 1 van de kinderen schijnt toch nog een infectie te hebben aan het oor, dus dat wordt weer even AB gebruiken. In de avond hebben we natuurlijk weer afgesloten met Pizza bij panneroti`s.
Woensdag was hier de nationale votingsday. We hebben de moeders naar het stempunt gebracht en daar gewacht tot het stemmen was gelukt. Veel moeders hadden besloten niet te stemmen omdat er nogal veel gesjoemeld wordt en er toch geen eerlijke kansen waren. De uitslag is nog steeds niet bekend, maar er wordt gedacht dat de president die nu aan de macht is ook weer gaat winnen (ook al schijnt hij heel erg corrupt te zijn).
Donderdag ben ik met 2 kinderen naar de oogspecialist geweest! Ook lang moeten wachten, en vooral voor een 2 jarig kind is dat zeer vervelend. Maar we hoeven pas over een jaar terug te komen.
Donderdag heb ik ook me weer goed in het zweet gewerkt want het was de maandelijkse boodschappen moment. Dus alle huizen zijn nu weer gevuld met boodschappen!!

Vandaag was een vrij drukke dag, ik heb de medicatie van de kinderen geregeld. Alle kasten weer opgeruimd, kleding uitgedeeld en ondertussen ook nog wat papier werk gedaan. Al met al een lekker weekje! De temperatuur begint hier koud in de ochtend, overdag is het wel lekker (zo`n 25 graden) en dan tegen uur of half 5 begint het weer kouder te worden. Dus je blijft aan het omkleden maar het is wel goed. Jammer genoeg is het hier in de avond niet lang donker, om zes uur is het pikkedonker.

Ik ga nog lekker genieten van de laatste 2 weken, de laatste week heb ik nog 2 vrije dagen om afscheid te nemen, koffer in te pakken en nog wat leuke dingen te doen!
Ik heb zin om weer naar huis te gaan, maar ook wil ik nog liever niet weg want ik ga iedereen heel erg missen! Maar gelukkig heb ik nog even.
Lieve groetjes uit Afrika van Aunty Marlusie