Al weer op de helft - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu Al weer op de helft - Reisverslag uit Port Shepstone, Zuid-Afrika van Marloes Zijlstra - WaarBenJij.nu

Al weer op de helft

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 April 2014 | Zuid-Afrika, Port Shepstone

Wat vliegt de tijd, ik ben hier al weer 6 weken. Nog 6 weken te gaan en dan moet ik al weer richting huis. Deze week is erg druk geweest. Alle kinderen gingen weer naar school. Er stonden veel dingen gepland op mijn agenda, maar het is overleefd! 

Dinsdag zijn we met de 2 kinderen die vorige week een oor operatie hadden gehad op bezoek geweest bij de dokter voor een check up. Alles was goed en het lijkt goed te genezen! Hier zijn we zeer dankbaar voor. We bidden voor een goed herstel voor deze kinderen zodat hun gehoor weer meer mag herstellen! We zijn om dit te vieren gezellig een ijsje wezen eten!

Ik ben donderdag de gehele dag in Durban geweest naar een specialistisch ziekenhuis voor 1 van de kinderen. Dit betekent vroeg opstaan (04.15), lang reizen (2uur), lang wachten (5uur) en weer terug reizen (2uur)… Gelukkig was dit ziekenhuis erg luxe voor Afrikaanse standaards. Buiten is het hier 30 graden dus de airco stond daar vol aan en wij hadden het gewoon zo koud dat we warme chocolademelk hebben gedronken… Tjah in Afrika kan alles!

Vandaag was grote boodschappen dag weer, dat betekent dat in deze week alle boodschappen worden geleverd voor de huizen en die moeten op vrijdag gesorteerd en uitgedeeld worden. Dit is altijd een hele klus maar ook wel gezellig om dit met de staff met zijn alle te regelen. Ook alle kinderen moeten weer gewogen worden want het is weer een nieuwe maand, dus daar ben ik druk mee geweest.

Volgende week hebben we bloedkliniek. Normaal is dit elk half jaar dan worden alle kinderen getest op HIV en hoe het zit met het spiegel in het bloed etc., hier worden de medicijnen weer op afgesteld. En alle kinderen die erg afwijken moeten dan over 3 maanden nog eens. En dat is dus volgende week, gelukkig zijn het maar 15 kinderen ipv alle 59.
Maar we moeten vooral de kleinste kinderen hebben ( de nieuwe kinderen) en die vinden het prikken natuurlijk echt niet leuk.

Dit weekend heb ik weekend duty, dit is niet heel erg druk maar ik ben toch bezig dus veel weekend rust zal ik niet krijgen! Maar nog zullen we wel plannen maken om dingen te ondernemen want super druk is het tot nu toe niet. We moeten vanavond de meiden naar jeugd brengen en dan moeten wij dus uit eten (hé, wat jammer)... en we hebben 2 verjaardagen van de kids dus dat is altijd gezellig! Voor de rest ben ik voor elk noodgeval bereikbaar hier op Rehoboth. Afwachten of het drukker gaat worden!

Lieve groetjes uit Afrika,

• 12 April 2014 - 10:11

Alize:

Toppie wat je allemaal doet! Veel kracht, energie en gezelligheid tijdens je laatste 'helft'! Enjoy!